Mozaïek Marketing
  • Diensten
    • Google Grants voor stichtingen
    • Online marketing voor psychologen
    • Contentmarketing
    • SEA: Online advertenties
    • SEO: Zoekmachineoptimalisatie
  • Artikelen
    • Wat is Google Grants?
    • Wat is er nodig voor een Google Grants account?
    • Is Google Grants geschikt voor culturele organisaties?
    • Begrijp de beperkingen van Google Grants
  • Over
  • Contact
  • LinkedIn

Is Google Grants geschikt voor culturele organisaties?

Een vrouw steekt boven de menigte uit, ze zit o de schouders van iemand. Bij een concert.

Stel je voor dat een museum advertentieruimte heeft om een speciale tentoonstelling te promoten, of dat een theater extra aandacht genereert voor een aanstaande voorstelling. Met online advertenties kunnen culturele instellingen hun merk versterken, meer bezoekers aantrekken en een breder publiek bereiken. Dat kost toch veel geld? Niet met Google Grants.

Musea, theaters, festivals, clubs en anderen stichtingen in de culturele sector kunnen met Google Grants gratis op Google adverteren, met een budget tot aan bijna 10.000 euro per maand. Vraag jij je af of Google Grants geschikt is voor culturele organisaties? Het korte antwoord is: jazeker! Maar hier zijn wel voorwaarden aan verbonden.

Wanneer is Google Grants geschikt voor culturele organisaties?

Alleen voor organisaties met een ANBI of CBF-keurmerk

De enige vereiste voor culturele organisaties om aanspraak te maken op Google Grants is de officiële erkenning als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) of het bezitten van een CBF-keurmerk. Dit betekent dat de stichting zich inzet voor het algemeen nut en voldoet aan specifieke voorwaarden, waaronder transparantie in financiële verantwoording.

Voorwaarden voor start en behoud van Google Grants

Registratie bij Google for Nonprofits

Om gebruik te maken van Google Grants, moeten stichtingen zich registreren bij het Google for Nonprofits-programma. Deze registratie omvat ook aanmelding bij Techsoup NL, een organisatie die stichtingen ondersteunt op het gebied van technologie.

Een goede kwaliteit website

Een eis vanuit Google voor een goedlopend Google Grants account is een website van goede kwaliteit. De website moet relevante en kwalitatieve informatie bevatten over de missie, doelstellingen, projecten en contactgegevens. Dit draagt niet alleen bij aan de eisen van Google Grants, maar ook aan de aantrekkelijkheid voor potentiële donateurs en vrijwilligers.

Gebruik van Google Analytics

Hoewel geen absolute vereiste vanuit Google, raad ik het gebruik van Google Analytics sterk aan. Hiermee kunnen de prestaties van de website en de effectiviteit van de Google Grants-advertenties nauwkeurig worden gemeten.

Volg het Google Ads-beleid

Tot slot is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de advertentie-inhoud voldoet aan het beleid van Google Ads. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om een een doorklikratio (CTR) van 5% te behouden.

Schakel de hulp in van een Google Grants specialist

Willen jullie starten met Google Grants? Met de hulp van Mozaïek Marketing verloopt de aanmelding soepel. Ik ben Google Grants specialist en neem het volledig van je over, van aanmelding, tot opzet van het account en het optimaliseren van de campagnes. Lijkt dat je wat? Neem dan contact op om kennis te maken.

Stuur een bericht

Samenwerken met een freelance SEA specialist: over een paar maanden denk je: ‘Had ik dat maar eerder gedaan’. 😉

Neem contact op met Linda

06 39 71 56 93

hallo@mozaiekmarketing.nl

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Waar heb je hulp bij nodig?
Bezig met laden

2023 Design Mozaïek Marketing | Privacyverklaring | Algemene voorwaarden | Iconen Icons8

Mogen we cookies opslaan?
Als je op accepteren klikt kunnen wij algemene gegevens zoals surfgedrag of unieke id's op deze site verwerken. Hierdoor kunnen we jouw surfervaring verbeteren.

Als je dit weigert, kan dit een nadelige invloed hebben op het gebruik van deze website.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}

Stuur een appje